Abdoulaye Wade: 85 anys + IVA

El cap de comunicació de la presidència truca al despatx de l’Agence France Press. El periodista de Radio France Internacional envia un mail. Tots són corredisses. Abdoulaye Wade demanana la presència dels mitjans internacionals per fer un anunci. Un taxi em transporta amb Malick, el periodista text, fins a un campament militar a l’altre punta de Dakar. Una espera de 30 minuts entre uniformats. Wade apareix i explica la seva jornada “Feia temps que no visitava les instal·lacions militars, i estic especialment orgullós de l’exèrcit de l’aire, però crec que necessitem més avions. Quan jo era petit somiava a fabricar avions.”

La gran declaració d’aquest polític del Partit Democràtic Senegalès no ens aporta res, en aquest inici de Desembre. Potser que perd el cap degut a l’edat: Ell i els seus 85 anys més IVA, com riu la premsa local. Però potser podem imaginar-nos que busca la complicitat de l’exèrcit de cara a les eleccions i el que pugui passar el febrer de 2012. Jo em cabrejo i penso que he perdut el matí. Erik, un fotògraf gabonès, em diu que potser va la pena fer-li imatges quan surti i es passegi devant dels militars en formació. “T’en recordes de Fidel Castro? Va caure sense avisar ningú en una desfilada!”. Ric i vaig a buscar el bon lloc. Però Abdoulaye Wade saluda i es passeja lentament davant dels militars per acabar desapareixent en una limousina negra.

Anuncis
1 comment

Deixa un comentari

